İYİ Parti Milletvekili Türkoğlu’ndan Milli Eğitim Bakanlığı’na soru yağmuru
BURSA (İGFA)– GÜZEL Partisi Bursa Milletvekili Selçuk Türkoğlu, TBMM Başkanlığı’na önerge vererek, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in yeni eğitim dönemi öncesinde eğitim sorunlarına çözüm bulmasını istedi.
Eğitim sorununu 24 soruluk önergeyle TBMM gündemine taşıyan Milletvekili Türkoğlu, Milli Eğitim Bakanlığı’ndan yeni sayısal bilgilerin açıklanmasını istedi.
Milletvekili Türkoğlu, “Örneğin ülkemizde eğitimde köy enstitülerinin kapatılmasıyla başlayan erozyonun, son yıllarda birçok köy okulunun kapatılmasıyla daha da derinleştiği iddia ediliyor. “Son 22 yılda mahalle statüsü verilen veya köy statüsünde kalan kaç yerleşim yerinde kaç okul yapıldı?” Sorusunu da o sordu.
Türkoğlu, önergesinde, geçen yıl devlet okullarında eğitim görenlerin 8 milyon 147 bin 339’unun erkek, 7 milyon 691 bin 801’inin de kız öğrenci olduğuna dikkat çekerek bu kez Milli Eğitim Bakanlığı’na göre dağılımın ne olduğunu sordu. İstatistiklere göre, geçen yıl Türkiye’de toplam 70 bin 383 öğrenci bulunuyor. Eğitim kurumu bünyesindeki devlet okulu sayısının 56 bin 200, özel okul sayısının ise 14 bin 124 olduğunu belirterek, bu dönemde kaç tane devlet okulu ve özel okul bulunduğunu sordu.
Fırsat eşitliğinin çağdaş ve çağdaş bir eğitimin kuralı olduğunu ancak maalesef ülkemizde en çok eksik olan konunun bu olduğuna dikkat çeken Milletvekili Türkoğlu, “Eğitimin ön plana çıktığı argümanlara karşı siz bakanlık olarak nasıl bir argüman geliştiriyorsunuz? Bugün içinde bulunduğumuz sistem bireyleri eğitmek yerine seçmenleri eğitmeye mi dayanıyor?” “Ülkemizde eğitimde köy enstitülerinin kapatılmasıyla başlayan erozyonun, son yıllarda birçok köy okulunun kapatılmasıyla daha da derinleştiği iddia ediliyor. Mahalle statüsü verilen kaç yerleşim yerinde kaç okul yapıldı veya kaç yerleşim biriminde kaç okul yapıldı?” 22 yıldır köy statüsünde mi kaldınız? Yargı kararına rağmen keyfi bir uygulamayla Andımız” Eğitimin yasaklanması Milli Eğitim ideallerimize ağır bir darbe oldu. Çocuklarımız “Ne mutlu Türk’üm diyene!” dediler. “Onun ağlamasından rahatsız olacak mısın? Yoksa yargı kararını uygulamayı düşünecek misin?” o da sordu.
Milletvekili Selçuk Türkoğlu, “Ailelere yük olan ağır kırtasiye giderlerinin devletimiz tarafından karşılanması yönünde bir hazırlık var mı?” önergesinde şu soruların yanıtlanmasını istedi:
“Okul ve derslik sayısının yetersiz olması, sınıf mevcutlarının kalabalık olmasından kaynaklanan sorunların giderilmesi için alınan önlemler nelerdir? Bugün derslik sayısı nedir, ortalama sınıf mevcudu ne olarak öngörülüyor? Bu konuda çalışmalarınız var mı? Öğretmenlerimizin açlık sınırında (özellikle özel okullarda) çalışmasının engellenmesi?
Ailelere maddi ve manevi olarak ekstra bir yük getiren hizmet açığını sona erdirmek veya en aza indirmek için herhangi bir destek projesi geliştirdiniz mi?
Türkiye genelindeki mevcut öğrenci potansiyeli ile karşılaştırıldığında devlet okullarına olan ihtiyaç nedir? Devlet okulu sayısının azlığının ne gibi sorunlara yol açtığına dair bilimsel bir çalışmanız var mı?
Mevcut devlet okullarında aktif olarak görev yapan memur ekibinde kaç öğretmen bulunmaktadır? Öte yandan sözleşmeli öğretmen olarak çalışan personel sayısı nedir?
Yeni eğitim-öğretim yılında takım öğretmenleri ve sözleşmeli öğretmenler dahil toplam öğretmen sayısı nedir? Ortaya çıkan tabloda öğretmen açığı nedir?
Okulu olmayan mahallelerdeki çocukların başka mahallelerdeki okullara otobüsle gitmek zorunda kalması, bu ekonomik şartlarda ailelere ister istemez büyük bir otobüs yükü yüklemiyor mu? Bunun için nasıl bir analiz önerisi geliştiriyorsunuz?